Svarta Kattens Forum Forum Index Svarta Kattens Forum

FAQFAQ   SökSök   AnvändarlistaAnvändarlista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera 
 ProfilProfil   Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden   Logga inLogga in 

Varför e allt så dyrt

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Information
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Samurajen
Besökare

Från: Henån

InläggSkrivet: Tor Mar 22, 2007 9:50 pm    Ämne: Varför e allt så dyrt Citera

[color=green]***Flyttad från fråge-forumet pga att detta är en diskussionsfråga snarare än en konkret produktfråga /Helena*** [/color]

varför e allt så himla dyrt? i andra affärer kostar en stor yxa bara 500 kr, färdig med bra kvalite, eller 300 för en bra 2handsyxa...
Jack
Besökare

InläggSkrivet: Tor Mar 22, 2007 11:34 pm    Ämne: Citera

Hmm, jag tycker inte att det är så dyrt. Om du jämför de flesta varor med andra butiker ( Inga namn! ) så har Katten bra grejer till bra priser.

Ta till exempel deras 100% ylle, bra kvalité och bra pris, likaså deras linnetyg.

Priserna är förmodligen som de är pga Inköpspriserna. Och om en yxa kostar 500 / 300 kr, mm det är upp till dig för det köpet, men jag råder dig till att köpa ett palnatoke-vapen på Svartakatten i stället. Har själv Palnatoke och vet hur hög kvalitén är, vilket är hög.

Nu har jag sagt min mening.
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande
Helena
Livebutiksägare

Från: Sundbyberg, Stockholm

InläggSkrivet: Tor Mar 22, 2007 11:51 pm    Ämne: Citera

Om något är dyrt eller billigt är som alltid en bedömningsfråga och en fråga om vad man prioriterar.

Jag vet ju nu inte vad du jämför med för andra försäljningsställen eller vilka produkter, men som regel brukar man få den kvalitet man betalar för, varken mer eller mindre. Vissa föredrar att köpa ett billigt vapen en gång om året, andra föredrar att köpa ett dyrare vapen som håller längre, det är en smaksak.

Latexyxor är en relativt liten produktgrupp hos oss (de flesta latexvapenköpare föredrar andra vapen), därför kan vi inte köpa in några större mängder, vilket gör att priserna på latexyxor blir relativt högre än priserna på latexsvärd.

Slutligen, vi är en firma som betalar våra avgifter (skatter, tull, moms mm). Vi har funnits i branscen sedan 1999, och har för avsikt att stanna kvar ett bra tag till. Det finns många lycksökare som annonserar ut billiga prylar på internet som på olika sätt inte gör rätt för sig och som kanske inte ens levererar de varor de får betalt för. Kolla om den säljare du jämför med har ett organisationsnummer och om de är momsregistrerade. Är de inte det är det ett stort risktagande att handla av dem.

/Helena
Visa användar profil Skicka privat meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Lasse C
Forumsfarfar

Från: Vänersborg

InläggSkrivet: Fre Mar 23, 2007 7:57 am    Ämne: Citera

Ekar det här, möjligen?
Den här diskussionen tycker jag har varit uppe ett (onödigt) antal gånger redan!

LC
Axel Gustafsson
Inventarie

Från: Kakhimlen

InläggSkrivet: Lör Maj 31, 2008 10:41 pm    Ämne: Citera

Kattens bågar säger jag bara, Slår det mesta jag sett förutom några hemmagjorda Razz
Therion
Furir

Från: Stockholm

InläggSkrivet: Sön Jun 01, 2008 8:20 am    Ämne: Citera

För att ansluta mig till debatten så brukar jag ofta hävda att en vara kan vara billig samtidigt som den kostar mycket pengar.
Om man som Helena säger köper en ny latexyxa varje år för att den kostar mindre kan det bli dyrare än att köpa en som kostar mer men håller längre.

<Räkneexempel>
Yxa av låg kvalitet kostar 300:-. Håller i ett år.
Yxa av hög kvalitet kostar 500:-. Håller i två år.

Om du planerar att lajva i ett år lönar det sig att köpa den sämre yxan, efkersom den kostar mindre. Men om du vill lajva i två år kommer det vara billigare att köpa yxan av hög kvalitet eftersom du då fårbetala 500:- istället för 2x300=600.
</Räkneexempel>
Visa användar profil Skicka privat meddelande Skicka email MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Information Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet