Svarta Kattens Forum Forum Index Svarta Kattens Forum

FAQFAQ   SökSök   AnvändarlistaAnvändarlista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera 
 ProfilProfil   Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden   Logga inLogga in 

Det mest korkade/tankspridda du gjort?

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Allmänt
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Lasse C
Forumsfarfar

Från: Vänersborg

InläggSkrivet: Lör Jul 05, 2008 3:14 pm    Ämne: Det mest korkade/tankspridda du gjort? Citera

Ja, vad är det mest korkade/tankspridda ni gjort?
Min egen bravad i veckan hamnar högt på min egen lista: Att vara gräspollenallergiker och åka ut och tälta mitt under årets gräsblomning (för dem som inte vet det är det i år Pollensäsongen Från Helvetet) är i sig egentligen inget större problem - men att INTE ta med sig allergitabletter! Dessutom tälta på Visingsö, med närmaste apotek på fastlandet!

Resultat:
Vaknade en solig, härlig morgon, med rinnande näsa och totalt igenmurade ögon. Reaktionen i ögonen var så våldsam att när jag väl kunde titta mig i spegeln kunde jag konstatera att jag fått en vätskefylld blåsa på höger ögonglob! (Som störst var den väl ca 8x3 mm - vill inte tänka på hur det gått om den spruckit Shocked )

Som väl var hade vi lite cortisontabletter i hundens första-hjälpväska. Dem tog jag, och det fick det att börja lugna sig. När vi kom över till apoteket och jag fick medicin fortsatte förbättringen, men det tog över ett dygn innan ögat blev normalt.

Hur klantig kan man bli? Embarassed Embarassed Embarassed

Lasse C
Rivfader
Stamkund

Från: Trollmors mage

InläggSkrivet: Lör Jul 05, 2008 6:54 pm    Ämne: Citera

En av de mest korkade saker jag gjort var under min prao på svartakatten (C-F garvar redan och tänker sen förargat över hur kladdigt det blev)
Jag skulle stänga en målarburk efter att ha målat deras släpvagn tillsammans med en polare. Jag hade otroligt nog aldrig fått stänga en målarburk ordentligt så jag ställde den den på marken och bankade lite på den med en hammare. Visst locket gick på, vad jag inte märkte var att ett litet hål uppstått under burken. Jag bar in den i skåpet i källaren och trallade sedan hem.
Nästa dag möts man av C-F som är smått irriterad över att han fått torka målarfärg som sipprat ut i hela skåpet och på golvet...
Vart ju lite pinsamt...
Agh burzum-ishi krimpatul
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande MSN Messenger
TomasW
Besökare

InläggSkrivet: Tor Jul 10, 2008 12:45 am    Ämne: Citera

Jag hade tagit en polares keps, och skulle springa iväg med den.
Jag hoppade upp på en mur som är ca 1½ meter hög och sprang på den samtidigt som jag kollade bakåt efter min polare, rätt som det var sprang jag rakt in i en gren som hängde över muren... Jag ramlar ner och landar på en trappa, bröt ett revben och ena armen. Razz
Tjalve
Inventarie

InläggSkrivet: Tor Jul 10, 2008 9:31 am    Ämne: Citera

Det klantigaste jag har gjort (som jag dock kan skylla på att det var för en sisådär 15-16 år sedan och därmed preskriberat) var när jag skulle lämna en nyckelknippa åt min mor. Jag skulle gå med en nyckelknippa med en cirka femtusen nycklar på genom en park till hennes kontor. I parken fanns en damm med en massa söta gräsänder. Jag fick den underbara snilleblixten att mata dem med medhavda popcorn. Eftersom jag inte kunde hålla popcornpåsen i samma hand som nycklarna slängde jag popcorn med samma hand jag höll nyckelknippan.
Mycket riktigt, nyckelknippan ligger nu på botten av en herrgårdsdamm i väntan på en lycklig arkeolog.
Det som gör det hela extra klantigt är att jag faktiskt tänkte "Det här kommer inte sluta bra." men ändå fortsatte jag. Jävla änder... Very Happy
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande
Fingon
Boende under celoenbordet

InläggSkrivet: Tor Jul 10, 2008 12:24 pm    Ämne: Citera

Det mest klantiga jag gjort, har jag ingen aning om, listan är lång Razz

Gårdagens klantighet var på jobbet. Står i kassan på IKEA, och hade scannat in en jävla massa delar till ett kök (prylar för uppåt 10 000). Hela operationen med att lyfta runt på alla jävla paket och lådor på tre olika vagnar tar ju en stund. Just när det är klart och betalningen skall ske blir det nåt meck med kundens kreditkort. Av någon tankspridd och dum jäkla anledning råkar jag då istället trycka på "Kontant"-knappen på kassasystemet.

Detta innebär att jag har valt att kunden har betalat kontant, och att jag har fått beloppet (9440 kr) i handen, så kassalådan öppnas.

Problemet var ju att kunden skulle inte betala kontant, utan med kort. Kort sagt har jag nu två problem:

1. Min kassalåda diffar (minus 9440 kr).
2. Jag måste scanna om varenda jäkla vara, för att sedan göra om köpet, då med kreditkortet.

Baaajs.

Aja, kunderna var faktiskt inte ens speciellt arga, de sa mest "Sånt händer, var ju vi som krånglade först osv", och diffen drogs ju av i efterhand av bankpersonalen så det var ju inget som drabbade varken mig eller företaget, då inga varor förlorades. Men ändå Razz
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande Skicka email
Gere

Från: Lappkärrsberget / Stockholm

InläggSkrivet: Tor Jul 10, 2008 3:04 pm    Ämne: Citera

Tjalve skrev:
Det klantigaste jag har gjort (som jag dock kan skylla på att det var för en sisådär 15-16 år sedan och därmed preskriberat) var när jag skulle lämna en nyckelknippa åt min mor. Jag skulle gå med en nyckelknippa med en cirka femtusen nycklar på genom en park till hennes kontor. I parken fanns en damm med en massa söta gräsänder. Jag fick den underbara snilleblixten att mata dem med medhavda popcorn. Eftersom jag inte kunde hålla popcornpåsen i samma hand som nycklarna slängde jag popcorn med samma hand jag höll nyckelknippan.
Mycket riktigt, nyckelknippan ligger nu på botten av en herrgårdsdamm i väntan på en lycklig arkeolog.
Det som gör det hela extra klantigt är att jag faktiskt tänkte "Det här kommer inte sluta bra." men ändå fortsatte jag. Jävla änder... Very Happy

Very Happy

Det påmminner om en kollega till mig när jag arbetade i hentjänsten, som besökt en gammal dam och lämnar henens lägenhet med en soppåse i ena handen och nycklarna i den andra (damens nycklar alltså, inte sina egna). Hon går förbi sopnedkastet och forsätter ned för trappan, och på väg ut genom porten upptäcker hon att hon fortfarande har soppåsen kvar i handen...
Clara
Stamkund

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: Tor Jul 10, 2008 5:12 pm    Ämne: Citera

Min största klantighet måste helt klart ha varit när jag utan att se mig för ordentligt skulle gena tvärs över en av de mer vältrafikerade gatorna inne i Stockholm city. Jag blev föga förvånande påkörd. Som tur var kom bilen bara i 30 km/h och jag klarade mig undan med en hel del skrapsår, ett stukat knä och en höft som inte riktigt är som förut.

Menmen, jag har i alla fall lärt mig att se mig för innan jag går över gatan.

Sofia som sitter bredvid mig tycker att det klantigaste hon gjort var när hon låste in sina nycklar i skåpet i skolan en gång i veckan. Hon har numera ett hänglås som inte går att låsa utan nyckeln. Smile
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande MSN Messenger
frost
Besökare

InläggSkrivet: Mån Aug 18, 2008 10:13 pm    Ämne: Citera

Min största klantighet inträffade för några år sedan när jag skulle flyga till England och plugga i ett par månader. Klockan snortidigt på morgonen när jag skulle checka in på flygplatsen visar det sig att jag bokat fel med en månad. Flyget hade redan gått. Bara till att bita ihop och köpa ny biljett på momangen. Det var inte billigt, och eftersom jag varit uppe sedan 03.00 för att över huvud taget komma till flyget i tid och dessutom var rätt stressad så var jag inte så glad resten av dagen...
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande
-------------------------

InläggSkrivet: Mån Aug 18, 2008 10:45 pm    Ämne: Citera

Ett av mina största misstag får väl ändå vara att man öht började lajva..: )

MVZ
Gere

Från: Lappkärrsberget / Stockholm

InläggSkrivet: Tis Aug 19, 2008 1:42 pm    Ämne: Citera

frost skrev:
...visar det sig att jag bokat fel med en månad. Flyget hade redan gått.

Det där måste nog med god maginal vara dagens värsta understatement.

Very Happy
Anneli
Inventarie

Från: Huddinge

InläggSkrivet: Tis Aug 19, 2008 3:52 pm    Ämne: Citera

Jag har gjort någonting liknande med flyget. Fast det var en buss från Helsingborg.
Det var sista dagen på påsklovet och jag hade såklart försovit mig. Fick springa till Knutpunkten för att komma med bussen, och kommer ned på terminalen fem minuter innan planerad avgång. När jag anfådd och svettig kommer ut på gaten visar det sig att "oj, det var sommartidsomställning inatt" och bussen har redan gått.

Till saken hör att sista dagen på påsklovet är det helt omöjligt att impulsköpa en ny biljett. Swebus samtliga avgångar den dagen var fullsatta. Underbart.
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande Skicka email MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Allmänt Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet