Svarta Kattens Forum Forum Index Svarta Kattens Forum

FAQFAQ   SökSök   AnvändarlistaAnvändarlista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera 
 ProfilProfil   Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden   Logga inLogga in 

Skrämmande lagstiftning.

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Allmänt
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Lasse C
Forumsfarfar

Från: Vänersborg

InläggSkrivet: Mån Jun 29, 2009 4:18 pm    Ämne: Skrämmande lagstiftning. Citera

Ibland vet man faktiskt inte om man skall skratta eller gråta när man ser vissa saker.
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=305&a=503309&ref=rss

Litauens parlament har antagit en lag, som presidenten tack och lov hade vett att stoppa! Lagen förbjuder först och främst ”främjande av homosexualitet” – vad det nu är för något.

Lagen skulle dessutom förbjuda bisexualitet, polygami, fula ord, dåliga matvanor och dålig hygien!!! Helt fenomenalt! (Skulle man få dryga böter om man ertappades med exempelvis veckogamla kallingar, eller så?) Min första reaktion var ett gapskratt, men jag måste medge att skratten fastnade i halsen och jag fick en otäck smak i mun när jag tänkte på vilka värderingar och krafter som ligger bakom att en sådan här lag skrivs och med stor majoritet antas av parlamentet!

Och här i Sverige gnäller man över att man inte får "fildela" stulet upphovsrättsskyddat material… Ujujuj, tala om prinsessan på ärten... Rolling Eyes

Lasse C
Magnus W
Besökare

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: Tis Jun 30, 2009 8:33 am    Ämne: Citera

Undrar hur dom fick homosexualitet och bisexualitet att gå ihop med dåliga hygien/matvanor, fula ord och polygami? Confused
Lasse C
Forumsfarfar

Från: Vänersborg

InläggSkrivet: Tis Jun 30, 2009 2:40 pm    Ämne: Citera

Magnus W skrev:
Undrar hur dom fick homosexualitet och bisexualitet att gå ihop med dåliga hygien/matvanor, fula ord och polygami? Confused

Nåt slags resonemang i stil med "snusk som snusk", kanske? Vad vet jag? Jag tyckte hela lagen verkade prillig.

Lasse C
-------------------------
Boende under celoenbordet

InläggSkrivet: Tis Jun 30, 2009 8:01 pm    Ämne: Citera

Jag gillar den. Den är helt klart avantgarde.

Martin _ _
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Allmänt Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet