Svarta Kattens Forum Forum Index Svarta Kattens Forum

FAQFAQ   SökSök   AnvändarlistaAnvändarlista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera 
 ProfilProfil   Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden   Logga inLogga in 

Officiellt urless på vintern nu!

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Allmänt
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Lasse C
Forumsfarfar

Från: Vänersborg

InläggSkrivet: Mån Mar 01, 2010 9:22 am    Ämne: Officiellt urless på vintern nu! Citera

OK, fr o m idag är jag definitivt och officiellt urless på den här vintern! Nu har jag fått nog!

Jag har skottat mycket mer snö än mina dåliga knän egentligen tål (inklusive ett tak), jag har fått hacka ur en 15 cm bred, 20 cm djup och 5 meter lång avrinningsränna som var FULL med solid is på sagda tak och till våren kommer jag att få byta några väggskivor i bakväggen på mitt båthus eftersom de blev blöta av smältvatten när rännan och avloppet var igenfrusna.

Så länge snön var någorlunda fräsch, vit och frusen gick det åtminstone att tycka att den var vacker. Lite halvtöad, lätt hopsjunken, aningen grådaskig snö är bara sunkig och deprimerande.

Nu har jag fått NOG! (Och nej, jag vet att det inte hjälper att gnälla – men det kändes ändå rätt skönt att få det sagt)

Lasse C

PS:
Fick se den här i ett annat forum, med texten "Another two feet of snow"...
http://igkt.net/sm/index.php?action=dlattach;topic=1722.0;attach=993;image
-------------------------
Boende under celoenbordet

InläggSkrivet: Mån Mar 01, 2010 7:51 pm    Ämne: Citera

Jag passar på att citera en känd svensk: Priset för skicklighet är ständig övning.

Martin _ _, som bara inte kunde låta bli
Lasse C
Forumsfarfar

Från: Vänersborg

InläggSkrivet: Tor Mar 04, 2010 8:22 pm    Ämne: Citera

MartinZ skrev:
Jag passar på att citera en känd svensk: Priset för skicklighet är ständig övning.

OK, den där bad jag om, vad? Very Happy

Å andra sidan måste jag erkänna att skicklighet i snöskottning och ishackande inte sådär helt och fullständigt känns som färdigheter jag har haft en djup, långvarig och oförlöst längtan efter att öva upp min skicklighet i... Rolling Eyes

Lasse
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Svarta Kattens Forum Forum Index -> Allmänt Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet